Choď na obsah Choď na menu
 


Časti diferenciálu

4. 5. 2008

 

Obrázok 1 - planétové koleso

2 - satelity

3 - čap satelitov

 

Satelity a planétové kolesá sa opierajú o klietku diferenciálu priamo, alebo prostredníctvom krúžkov. Oporná plocha je rovná , pri satelitoch je aj guľová. Trenie satelitov pri otáčaní sa zväčšuje. Trením sú satelity a planétové kolesá brzdené a nedovolia veľmi veľké zväčšenie otáčok kolesa, ktoré sa na nerovnej ceste na okamih môže voľne pretáčať. Väčšie trenie v diferenciáli je výhodné počas jazdy po klzkej ceste, alebo čiastočne bráni pretáčaniu kolies.

 

 

 

 

Tvary čapu.

- ľahké automobily – čap, na ktorom sú satelity je valcového tvaru,

   v diferenciáli sú dva satelity a klietka diferenciálu je z jedného kusa.

- stredne veľké automobily - čap, na ktorom sú tri satelity je

   hviezdicový, klietka diferenciálu je delená.

- ťažké automobily - čap, na ktorom sú štyri satelity je krížový, a to

   buď jednodielny alebo dvojdielny a klietka diferenciálu je delená.

Medzi planétové kolesá sú uložené na čapoch dve, alebo štyri kužeľové kolesá – satelity