Časti diferenciálu
1 - planétové koleso
2 - satelity
3 - čap satelitov
Satelity a planétové kolesá sa opierajú o klietku diferenciálu priamo, alebo prostredníctvom krúžkov. Oporná plocha je rovná , pri satelitoch je aj guľová. Trenie satelitov pri otáčaní sa zväčšuje. Trením sú satelity a planétové kolesá brzdené a nedovolia veľmi veľké zväčšenie otáčok kolesa, ktoré sa na nerovnej ceste na okamih môže voľne pretáčať. Väčšie trenie v diferenciáli je výhodné počas jazdy po klzkej ceste, alebo čiastočne bráni pretáčaniu kolies.
Tvary čapu.
- ľahké automobily – čap, na ktorom sú satelity je valcového tvaru,
v diferenciáli sú dva satelity a klietka diferenciálu je z jedného kusa.
- stredne veľké automobily - čap, na ktorom sú tri satelity je
hviezdicový, klietka diferenciálu je delená.
- ťažké automobily - čap, na ktorom sú štyri satelity je krížový, a to
buď jednodielny alebo dvojdielny a klietka diferenciálu je delená.
Medzi planétové kolesá sú uložené na čapoch dve, alebo štyri kužeľové kolesá – satelity